VOIP-puhelinjärjestelmä hyödyntää puhtaasti yrityksen IT-infraa. Tuotamme järjestelmän palvelupohjaisesti. Tämän avulla voimme karsia pois kalliit rautainvestoinnit, turhat asennuskulut ja  tarpeettomat operaattorikulut. Virtuaalivaihde taipuu niin isoon kuin pieneenkin yritykseen.

IP-puhelinjärjestelmää eli Virtuaalivaihdetta käytetään vastaavalla tavalla kuin perinteistä puhelinvaihdetta. Puhelimilla voidaan mm. yhdistää puheluita, laittaa puhelu pitoon ja puhua konferenssipuheluita. Lisäetuna ratkaisu mahdollistaa mm. vaihteen kautta tulleen puhelun käännön suoraan GSM-alaliittymästä toiseen alaliittymään.

Ero vanhaan järjestelmään ilmenee huomattavasti pienemmistä puhelu- ja ylläpitokustannuksista sekä virtuaalivaihteen mukanaan tuomista lisäpalveluista. Nämä ratkaisut ovat enimmäkseen riippumattomia operaattorista, mutta parhaan edun ja käytettävyyden saatte keskittämällä kaikki palvelut Visiotech Finland Oy:lle.

Virtuaalivaihteen ominaisuudet

Vaihdepalvelun avulla yrityksenne vanha puhelinvaihde korvataan virtuaalisella puhelinvaihteella. Virtuaalivaihde sisältää samat palvelut kuin perinteinen puhelinvaihde ja paljon enemmän.
Virtuaalivaihde räätälöidään yrityskohtaisesti vastaamaan asiakkaan tarpeita, jolloin se tuottaa lisäarvoa parantuneella asiakaspalvelulla.

Vaihde
• Useita kutsunumeroita
• Puhelunvälitys alanumeroihin ja GSM-numeroihin
• Puhelujen ohjaus kellonaikojen mukaan
• Aloitus-, tauko- ja pitomusiikit
• Jonotiedotteet
• Pito
• Automaattinen vastaajapalvelu (IVR): Esim. painamalla numeroa 1 puhelu yhdistyy asiakaspalveluun jne.
• Konferenssipuhelut
• Puheposti
• Sarjapuhelut
• Puhelujen äänittäminen

Alanumerot
• Soitonsiirrot
• Konferenssipuhelut
• Mobiilialaliittymät
• Paikasta riippumaton

Edut
• Toimintavarma
• Käyttäjäystävällinen
• Edulliset asennus-, ylläpito- ja huoltokustannukset
• Korvaa vanhanaikaisen fyysisen puhelinvaihteen asiakkaan tiloissa.
• Helposti ja edullisesti laajennettavissa
• Nykyaikaisen tekniikan tuomat lisäominaisuudet

VOIP järjestelmä

Numeroiden säilyvyys:

Kyllä!  Kaikki yrityksen olemassa olevat numerot voidaan säilyttää. Olipa kyseessä sitten normaali TLA numero (esim. 09…, 03…, 02…, jne) tai  Yritysnumero (020…, 010… jne).  Numerot liitetään meidän konesalissamme oleviin puhepalvelimiimme. Tämän ansiosta saadaan  yrityksen puhesisäverkkoa laajennetuksi ja samalla tehdään yritysnumeroista ns. ”tavallisia” numeroita.

Meille siirrettyihin Yritysnumeroihin soitettaessa ei peritä enää mitään muita kuluja kuin normaali puheaika. Monitoimipaikka-yrityksillä on usein oman TLA-alueensa numerot käytössä. IP / VOIP-puhelinjärjestelmään siirryttäessä saamme kaikki puhelimet ja numerot samaan järjestelmään muuttamatta kuitenkaan numeroita. Lisäksi tämä toteutetaan erittäin kustannustehokkaasti.Tarvittaessa meiltä saa myös kokonaan uudet numerot yrityksen käyttöön.

Toimintavarmuus:

Virtuaalivaihde hyödyntää yrityksen internetyhteyttä. Tämän päivän yritysinternetyhteydet ovat erittäin toimintavarmoja. Virtuaalivaihteet sijaitsevat konesaleissa, joissa on erikseen määritellyt standardit. Jos kuitenkin jostain syystä yrityksen internetyhteys katkeaa, esim. sähkökatkoksen vuoksi, niin virtuaalivaihteemme ominaisuuksiin kuuluu automaattinen kutsunsiirto ennalta määriteltyyn numeroon. Järjestelmää ylläpidetään palveluna, jolloin laitteiston hajoamisriskit ovat lähes olemattomat ja virtuaalivaihde on erittäin pitkäikäinen.

Kustannustehokkuus

Siirtymällä Visiotech:n virtuaalivaihteen käyttäjäksi saatte karsittuksi turhat operaattori kulut pois. Visiotech ei peri puheluista paikallisverkkomaksuja eikä aloitusmaksuja ja puheveloituksemme ovat sekuntipohjaisia. Mitään ylimääräisiä operaattoriliitäntöjä (esim. ISDN, 2M vaihdeputki jne) ei enää tarvita. Puhelut välitetään internetyhteyden kautta yleiseen puhelinverkkoon (YPV), jolloin mm. ulkomaanpuhelut ovat huomattavasti edullisempia. Kustannuslaskelmissa olemme todenneet, että asiakkaiden puhelumaksut laskevat keskimäärin jopa 30%.
Virtuaalivaihde toteutetaan palveluna, jonka ansiosta kalliit aloituskustannukset karsiutuvat pois. Pienimmässä tapauksessa asennuksesta laskutamme vain yhden tunnin.

Helppous

Virtuaalivaihteemme on helppo integroida muihin yrityssovelluksiin mm. CRM:ään, lync:iin jne. Soittajan tiedot voidaan tuoda esiin tulevan puhelun yhteydessä suoraan crm:stä, mikä parantaa huomattavasti asiakaspalvelua ja vähentää kustannuksia puhelujen kestojen lyhetessä. Lähtevät puhelut tehdään suoraan Outlookista tai crm:stä, joten käyttäjän ei tarvitse edes näppäillä puhelinnumeroa.

Yrityksen muuttaessa ei tarvita enää kutsua paikan päälle kallista puhelinjärjestelmän asentajaa. Muuton yhteydessä IP-puhelimet vain viedään uuteen paikkaan ja kytketään olemassa olevaan lähiverkkoon. Jos internetyhteys on jo toiminnassa, puhelin alkaa välittömästi. Tämä mahdollistaa myös pidemmät etätyöpäivät. Yötiedotteet, poikkeusviestit, jonotiedotteet jne on helppo tehdä itse.

Virtuaalivaihteeseen saadaan hankittuksi web-käyttöliittymä. Tämän avulla voi nopeasti ja helposti:

  • katsoa puheluraportteja
  • muuttaa aukioloaikoja ja viestiä
  • tehdä puhereitityksiä
  • lukea faxit ja lähettää niitä
  • kuunnella puhelunauhoituksia