visiotech_pic_sub_page_communication_smallNykyaikaisen yrityksen viestinnässä puhelinjärjestelmä ja sähköposti ovat tärkeässä asemassa. Puhelinjärjestelmiä ovat perinteinen puhelinjärjestelmä, VOIP puhelinjärjestelmä, mobiilivaihde tai näiden kaikkien yhdistelmä. Useassa näissä pitää ottaa huomioon myös asiakkaan IT-ympäristö. Nykypäivän puhejärjestelmät hyödyntävät jo suureksi osaksi IT-infraa. Ratkaisumme kattavat molemmat osapuolet ja asiantuntijamme kertovat miten helpoiten ja kustannustehokkaimmin asiakasyritykset voivat ottaa uudet ja tehokkaat puhepalvelimet käyttöönsä.

Perinteinen puhelinjärjestelmä

Tämä ratkaisu sijaitsee fyysisesti asiakkaan tiloissa. Liitännät yleiseen puhelinverkkoon tapahtuvat paikallisen operaattorin linjoja pitkin: esimerkiksi ISDN-linjoja tai vaihdeliittymää pitkin. Etuna on monen kymmenen vuoden tuotekehitys, joka on tehnyt perinteisistä puhelinjärjestelmistä erittäin luotettavia pitäen sisällään monipuoliset toiminnallisuudet. Haittoina puolestaan pidetään mm. raskasta alkuasennusta, vanhenevaa laitteistoa ja muuntautumiskykyä.

IP / VOIP Vaihde

IP-vaihde on osa yrityksen IT-lähiverkkoa. Liitännät yleiseen puhelinverkkoon kulkevat organisaation internetliittymän kautta konesaliin, jossa sijaitsevat puhepalvelimet. Konesalista puhelut yhdistetään yleiseen puhelinverkkoon. Visiotech tarjoaa VOIP-järjestelmän palveluna. Etuina ovat vaihteen alhaiset alkukustannukset, muunneltavuus ja operaattorikulujen poistuminen. Haittana on edelleen maine. Noin 5-7 vuotta sitten VOIP-vaihteet eivät olleet 100% luotettavia. Tilanne kuitenkin muuttui 2007-2008 vaihteessa tekniikan kehittymisen myötä.

Mobiilivaihteet

Mobiilivaihde on puhdas operaattorin viestintäratkaisu, jossa päätelaitteina käytetään matkapuhelimia. Puheenreititykset tapahtuvat operaattoreiden keskuksissa. Usein näihin vaihteisiin liittyy yritysnumerointi, joka on kallis sekä yritykselle että niihin soittaville henkilöille / yrityksille. Etuna voidaan mainita paikasta riippumattomuus. Heikkouksia mobiilivaihteessa ovat mm. puhelinvaihteen suppeat ominaisuudet ja operaattoririippuvuus.

Visiotech & Asiakasyritys

Visiotech kartoittaa yhdessä asiakkaan kanssa organisaation viestintätarpeen. Visiotech ei ole sidottu vain yhteen puheratkaisuun, vaan paras saattaa olla esimerkiksi muutamien yllä olevien ratkaisujen yhdistelmä.

Tilatkaa veloitukseton ICT kartoitus tästä.